top of page
Illustration of a man on vacation

מקרים טיפוליים והמלצות

משפטים שמטופלים אמרו לי ונחרתו בזכרוני:

ע' הגיע לביופידבק בהמלצת הרופא. היה לו ארוע לבבי לאחר תקופה מאוד לחוצה בעבודה ובבית.

הוא תרגל באינטנסיביות כמה פעמים ביום והגיע למפגשים באדיקות. כבר מהמפגש השני היה שיפור.

אחרי 6 מפגשים א' אמר לי: "בזכותך נולדתי מחדש".

ב' סבל מהתפרצויות זעם, ש"ערערו" את כל הבית. 

במפגש הרביעי האמא אמרה "אם פעם כמעט כל יום היתה התפרצות זעם, היום זה קורה אולי פעם בשבוע".  

ש' סובלת שנים רבות מדיכאון שאחרי לידה וניסתה שיטות טיפול רבות. במפגש השני, אחרי שתרגלה כל השבוע, היא אמרה: "איך זה שאף אחד לא סיפר לי על זה עד עכשיו. אני מרגישה שזה עזר לי יותר מכל שיטות הטיפול האחרות". 

ד' הגיע בגלל הפרעות קשב. ילד חולמני עם בעיות זיכרון וסדר. ממפגש למפגש הילד שיתף פעולה, סיפר שיותר קל לו בכתה, והאמא אמרה: "אפילו המורה שמה לב לשינוי".

מ' סבל מבעיה רפואית. העיסוק האינטנסיבי בבעיה, ונבואות הזעם לא נתנו לו מנוח. פעלנו בשני ערוצים: 1. טיפול אצל רופא מומחה. 2. "שחרור" העיסוק המיותר ב"מה יהיה", כיוון שאין לנו שליטה על העתיד. ה' הפך לחייכן ממפגש למפגש, ושמתי לב שהוא הפסיק לדבר על הבעיה הרפואית. הוא אמר: "כשהגעתי אלייך הייתי סקפטי. אבל אני מודה שבכל התחומים אני מרגיש יותר טוב" 

נ' סובלת מנדודי שינה כבר 20 שנה לסרוגין. דיברנו על "היגיינת שינה". תרגלנו הרפיות עמוקות אבל בעיקר למדנו איך להניח למחשבות שקופצות לביקור בלילה. היא אמרה: "אחרי הרפייה עמוקה אני נרדמת כמו תינוק. אני עדיין מתעוררת מוקדם בבוקר, אבל לפחות השינה שלי רצופה ועמוקה" 

נ' סובלת מנדודי שינה כבר 20 שנה לסרוגין. דיברנו על "היגיינת שינה". תרגלנו הרפיות עמוקות אבל בעיקר למדנו איך להניח למחשבות שקופצות לביקור בלילה. היא אמרה: "אחרי הרפייה עמוקה אני נרדמת כמו תינוק. אני עדיין מתעוררת מוקדם בבוקר, אבל לפחות השינה שלי רצופה ועמוקה" 

א' סטודנט באונברסיטה וסובל מחרדת בחינות. הוא סטודנט מבריק, אבל מאמין שאין סיכוי שיצליח בבחינה. פעלנו בשלוש רמות:  1. שינון החומר לפני הבחינה   2. שינוי האמונה המגבילה שהוא "לא יצליח בבחינה"   3. הרפיות פיסיות שמקלות על מערכת העצבים. אחרי הבחינה הוא סיפר: "אמנם התרגשתי, אבל זו פעם ראשונה שההתרגשות לא שיתקה אותי. הצלחתי לקרוא את השאלות ולהבין מיד מה רוצים ממני"

ד' תלמיד בכתה ג׳. הוריו סיפרו שהוא סובל מבריחת שתן בלילות. במהלך המפגשים ד׳ לא העלה את הנושא ולכן בחרתי שלא לדבר על זה ישירות. במפגשים שיחקנו הרבה על המחשב. מהשניה הראשונה ד׳ הצטיין במשחקים וקיבל משוב מהמחשב כמה הוא טוב. לאחר 6 מפגשים ההורים סיפרו: "לד׳ כבר אין בריחת שתן. בנוסף הוא מצליח להתמודד עם מצבים שקודם נמנע מהם"

ה' עובד בכוחות הביטחון. הוא מעוניין להתקדם בתפקידו, ולשם כך צריך לעבור מספר ראיונות ובחינות. ה׳ זוכר את עצמו מאז ומתמיד כ״משותק״ במצבים כאלו. במפגשים תרגלנו הרפיות פיסיות. שינוי האמונה ש״הוא לא שווה״. כתיבה  תכנית עבודה מסודרת איך ללמוד לבחינות. ה׳ עבר את השלב הראשוני בבחינות. הוא התקשר להודות: "הצלחתי להפתיע את עצמי. בהתחלה השתתקתי כרגיל, אבל אז עשיתי את כל מה שתרגלנו, חזרתי לפוקוס, והצלחתי לפתור את כל השאלות בבחינה"

bottom of page