top of page
חיפוש

חרדה חברתית - מטרת הטיפול להשתתף בשיעור יוגה


כשמטופלים מגיעים לטיפול ביופידבק אני מבקשת שיגדירו מה מטרת הטיפול. חשוב לי שהמטרה תהיה חיובית, ברת השגה וכזו שניתנת למדידה. מטופלת עם חרדה חברתית הציעה 3 מטרות. מה מהן יכולה להתאים? 1. שיהיו לי חברים (קשה למדוד. איך מגדירים חבר? כמה חברים? תוך כמה זמן?) 2. שלא אתבייש לדבר בכתה (הגדרה קצת שלילית, וגם איך אפשר למדוד בושה?) 3. שיום בשבוע אתרגל בסטודיו ליוגה (בול! מטרה חיובית, ברת השגה, וניתנת למדידה)

אבל מה הקשר בין יוגה ובין חרדה חברתית? בסטודיו ליוגה יש הרבה מתרגלים ולכל מתרגל זוג עיניים. במהלך שיעור יוגה יש סיכוי שהיא תטעה בתרגיל, תזיע, או שלשניה הבגד יתרומם ולא ישב עליה בול. חוסר שלמות בתרגול + עיניים שיבחינו בכך = חרדה חברתית!!!

אז איך פותרים את זה בטיפול ביופידבק? 1. תרגלנו מול מחשב בשיטת ביופידבק איך להשתלט על מערכת העצבים. 2. שיחקנו משחקי מבטים. מי משפילה את המבט ראשון, מי צוחקת ראשונה. 3. דיברנו על הקשיים שיש לה בבית הספר, כשבמהלך השיחה אסור לה להשפיל מבט. 4. היא נחשפה מחוץ לקליניקה למצבים שעשויים להביך אותה. למשל שאלה עובר אורח מה השעה, או ביקשה מהמוכר בקפה בקשה מיוחדת (קפה הפוך, חלב שקדים בצד). 5. היא סימנה ביומן מתי בדיוק היא תלך לתרגל יוגה, ודחתה את המועד שוב ושוב עם שלל תירוצים. 6. והשבוע סוף סוף זה קרה. היא השתתפה בשיעור יוגה

bottom of page